vrijdag 14 december 2018

De ZombieZalad scam

In dit arikel heb ik het over de ZombieZalad scam, waarbij de goede naam van Google, Bol.com, Coca Cola en andere bedrijven misbruikt wordt, om je te strikken in een abonnement op Zombie Zalat.be en GoldDiggerGames.be.
Hieronder vind je een voorbeeld van het soort e-mail dat ze gebruiken. Pas op er bestaan ook versies waar je zogezegd een geschenk bij Bol.com kan winnen als je een enquĂȘte invult.

Vr 14/12/2018, 10:08

❌ Classificeert u dit bericht als ongewenst/spam? Meld spam alstublieft door hier te klikken.
De zender van deze email is niet de eigenaar van of geassocieerd met eventuele merken genoemd in dit bericht.

Push me Koen

Hey hey,

Heb je deze actie van Coca Cola al gezien? Voor een proef abo (kan je eenvoudig weer stoppen) krijg je gewoon een half jaar gratis Coca Cola! Ik heb dus net de eerste tray met 6x 1L flessen ontvangen. Scheelt me onwijs veel geld!

De actie staat nog live tot 1 januari 2019

Heel chill zo voor de feestdagen!

Tot snel


Ik ken geen Marieke. En reizendewereld.com is zelfs bij Google onbekend. Maar wat gebeurt er als ik dit als spam wil melden door bovenaan te klikken. Dan kom ik op deze pagina zogezegd van Google uit, waar ik zogenaamd een geschenk heb gewonnen.





Na een aantal vragen op te lossen kom ik op een pagina uit waar ik een iPhone XS als favoriete prijs kan kiezen.




Wie wil er nu geen iPhone XS voor niks. Dus klik ik "kies".
Ik kom vervolgens op een pagina uit waar ik mijn gegevens moet invullen.
Helemaal bovenaan in kleine letters staat: 3Schrijf je in bij ZombieZalad.be gedurende 2 dagen voor slechts 3,00 EUR en maak gebruik van onderstaande aanbiedingen".
Maar hier valt makkelijk over te lezen.

De iPhone Xs kost dus slechts 3 euro i.p.v. 899 euro. Dat is dus nog altijd een buitenkansje.
Maar wat gebeurt er? 
Je kan je VIP-lidmaatschap de eerste 24u niet opzeggen. Dat kan pas vanaf dag 2. Op dag 2 heeft men echter al 44 euro van je creditcardrekening afgetrokken voor een volledige maand lidmaatschap. Totaal ben je dus al 47 euro kwijt, nog voor je 2 dagen lidmaatschap voorbij is en nog voor je technisch in de mogelijkheid bent om de klantenservice te contacteren over je annulatie.
Je krijgt ook niet direct antwoord van de klantendienst. Dat gebeurt pas op dag 3. Je 2 dagen proeflidmaatschap zijn dus al voorbij 
.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten