woensdag 19 december 2018

Apple MacBook Samsung Galaxy S9 scam

Ik kreeg onlangs een bericht dat ik een Apple product gewonnen heb. Natuurlijk is dit een scam. Maar ik wil toch weten op welke manier men mij wil bedriegen.
.
De zender van deze email is niet de eigenaar van of geassocieerd met eventuele merken genoemd in deze promotie.

Push here Koen



Beste Koen Asaert,

Gefeliciteerd, Koen! Je hebt gewonnen!

Zou je voor ons 4 korte vragen willen beantwoorden voordat je je gegevens bevestigd en je Apple product claimt?  


Bevestig je gegevens hier

*Let op, we vragen je om een log in aan te maken zodat we je gegevens kunnen beschermen.

Bedankt voor je deelname en onwijs veel plezier met je MacBook!

Met vriendelijke groet,

Marlou de Jonge

Marketing Manager
Winnaars van de Dag
Ik speel het spelletje dus mee en bevestig mijn gegevens. Ik kom op een mooi vormgegeven webpagina uit die meldt dat ik een nieuwe MacBook gewonnen heb.


De Apple Mac Books zijn helaas op. Maar gelukkig kan men mij toch een Galaxy S9+ bezorgen.
Of toch niet. Want als ik de kleine lettertjes lees.

Alle nieuwe klanten nemen deel aan de verloting voor het getoonde product in de campagne. Als u de gelukkige winnaar bent, wordt u direct per email benaderd. Deze speciale aanbieding wordt geleverd met een 3-dag(en) proefabonnement voor onbeperkt online entertainment, waarna de maandelijkse contributie (70EUR) automatisch zal worden afgetrokken van uw creditcard. Indien, om welke reden dan ook, u niet tevreden bent met de service, kunt u uw account binnen 3 dagen annuleren. De dienst zal worden verlengd op maandbasis tot annulering. Deze campagne loopt af op 31 december 2018.

M.a.w. ik wordt opgelicht om een duur abonnement te nemen dat ik helemaal niet nodig heb terwijl ik tevergeefs wacht op die dure Galaxy S9+.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten