zaterdag 15 december 2018

De IKEA Green Flamingo scam

Ik ontving vandaag volgende e-mail, zogezegd van IKEA, ook al ben ik geen klant van IKEA.




Vr 14/12/2018, 15:23


Ikea

Beste Koen,

Om de feestdagen met u te vieren heeft IKEA is fantastisch voor u.

Als u nu uw mening geeft over IKEA, belonen wij u direct met een IKEA Family kaart met een budget van maar liefst 500 euro.

Elke week selecteren wij 10 IKEA klanten en deze week bent u de gelukkige!

Wij wensen u alvast fijne feestdagen en veel plezier met uw kosteloze aankopen bij uw favoriete IKEA vestiging.



Ja, ik doe kosteloos mee!

Met vriendelijke groet,
Het IKEA feestdagen team
Ja, ik doe kosteloos mee. Niet omdat ik verwacht iets te winnen. Maar wel omdat ik benieuwd ben welke schurken er deze keer achter dit bedrog zitten.


En ja hoor, daar hebben weer het beruchte formulier. Dit keer zit niet Wuze Digital, maar Green Flamingo, met een adres in Dublin, Ierland achter deze scam. Om dit te weten te komen moet je voorbij het zichtbare gedeelte naar beneden scrollen.
En zoals gewoonlijk bij zulke oplichters proberen ze zich er uit te lullen met een disclaimer.
Deze promotie wordt onafhankelijk georganiseerd door Green Flamingo, en heeft op geen enkele manier een relatie met de fabrikanten van de getoonde producten. De handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. Alle afbeeldingen worden alleen getoond voor illustratieve doeleinden.
M.a.w. je zult geen cadeaukaart van IKEA ontvangen, want dat was slechts een afbeelding ter illustratie. Nonsens natuurlijk. Wat je wel kan verwachten is  een heleboel telefoontje en e-mails van (reclame)bedrijven die je op een niet zo koosjere manier iets aan willen smeren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten